دل امیر صاف تر از خیلیهاست
تاريخ : چهار شنبه 28 تير 1391برچسب:, | 16:21 | نویسنده : Reza

داستان بازگشت مجدد امیرقلعه نویی هرروز جالب تر می شود، جالب تر از آن حیث که تصور می شد با بازگشت وی پس از ۳ سال دوری، ۳ سالی که سرشار و از توهین و تهمت نسبت به وی از سوی بسیاری بود به گونه دیگری باشد. قابل تصور بود که در برابر تمام ناجوانمردیهایی که نصیبش شده مقابل به مثل کند و به قولی به تصفیه حساب بپردازد. در روزهایی که صحبت از بازگشت پر افتخارترین سرمربی تاریخ لیگ برتر به استقلال بود گمانه زنیهای بسیاری در میان بود مبنی بر اینکه با آمدن امیر بسیاری از بازیکنان چون با وی مشکل دارند در استقلال نخواهند ماند. حتی عده ای از این افراد در صحبت های خود به آن اذعان داشتند اما پروسه بازگشت امیر به استقلال متفاوت با آنچیزی بود که تصور میشد.
می گفتند مهدی رحمتی نمی ماند، می گفتند جباری نمی ماند حتی حرف از منتظری و نفرات دیگری بود… اما در عمل اتفاقات دیگری افتاد. امیر نشان داد دل بزرگی دارد و آنچه مربوط به استقلال و میلیونها هوادارش است را با خودش قاطی نمی کند. بزرگترین اتفاقی که کسی پیش بینی آن را نمی کرد وثوق امیر به مجتبی جباری بود. او اعتقاد دارد نباید استقلال را از سرمایه اش محروم کرد و این چنین بود که جباری در عین ناباوری در استقلال ماندگار شد. پیش از وی مهدی رحمتی هم که ۴ سال شاگرد امیر بود با استقلال تمدید کرد و حالا با تمام حرف و حدیث ها و کدورتها فرهاد مجیدی هم ندا داده که حاضر است به استقلال بازگردد و جالب آنکه امیر کوچکترین واکنش منفی در این یک ماه اخیر نسبت به کاپیتان نداشته و حتی پس از مصاحبه انتقادی وی سکوت اختیار کرد. همه منتظر بودند امیر با عنایت به خصوصیات اخلاقی اش و پس از اینکه فرهاد بر علیهش صحبت کرده سکوت نکند اما امیر نشان داد استقلال و هوادارانش بیشترین اهمیت را در سال جاری برایش دارند و با مدیریتی خوب کار را تا به آنجایی پیش برد که امروز استقلالی شدن کاپیتان اسقلال منوط به خودش است هرچند امیر مدتی قبل گفته بود ۴ مهاجم خوب دارد اما نظرش را تعدیل کرد تا تنش و حاشیه به حداقل برسد.
آری امیر قلعه نویی امسال باتجربه تر و پخته تر از همیشه است، با اینکه به نظر می رسید وی خصوصا در روزهای نخستین و پس از اولین جلسه تمرین نسبت به برخی از مصاحبه ها و طعنه ها سکوت نکند اما تمام تمرکزش را بر روی بحث فنی تیمش گذاشته و عملا رشته های دشمنانش را تبدیل به پنبه کرده… امیر با ذکاوت تر از دشمانش است و شاید خدا او را خیلی دوست دارد که بدخواهانش و حسودانی که توان دیدن او را ندارند عمدتا افرادی بی ارزش و سخیف هستند و نمی توانند او را به حاشیه بکشند حتی اگر شاگردان قدیمی اش را تحریک کنند و یا از اشتباهات سهوی او در گذشته سو استفاده کنند.
از تمرین استقلال خبر رسید که محمد مایلی کهن سرمربی اسبق تیم ملی به محل تمرین آمده و مورد استقبال امیر قرار گرفته است. شاید اسم مایلی کهن که بیاید یاد آن بیانیه سرشار از توهین علیه امیر جلوی چشم بیاید اما قطعا آنچه جلوی چشم امیر است این باشد که روزگاری محمد مایلی کهن سرمربی تیم ملی بوده و امیرقلعه نویی بازیکن تیم ملی، روزگاری مایلی کهن معلم بوده و امیر شاگردش…
شاید تفاوت انسانها در چنین مواقعی مشخص شود. آنجایی که ظاهر و ادبیات و قد و قیافه ذره ای ارزش ندارد، آنجایی که معرفت و شرافت خودش را نشان می دهد… امیر قلعه نویی بدون عیب و ایراد نیست، یکی هست مثل همه ما اما شاید تفاوت بزرگی داشته باشد آنهم آنجایی است که واژه گذشت و صبوری را به خوبی برای خودش معنا می کند و آنجایی است که دلش از خیلی از افراد بزرگ تر و صاف تر است.
 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: